Botezul în apă, cu Duhul Sfânt și cu foc: care este diferența?
Unul dintre personajele cele mai marcante din Biblie, a primit ca un fel de nume de familie, titlul de la una dintre funcțiile pe care le-a realizat în Lucrarea lui Dumnezeu: Ioan, Botezătorul.
Deși a făcut nenumărate botezuri, Ioan întodeauna a lăsat să se înțeleagă clar că va fi urmat de Cineva care va face botezuri și mai mari. În Matei 3:11, este înregistrată explicația pe care Botezătorul a dat-o fariseilor și cărturarilor care îl căutau să fie botezați:
“Eu, într-adevăr, vă botez cu apă pentru pocăință; dar Cel ce vine după mine, este mai puternic decât mine, ale cărui sandale nu sunt demn să le duc; El vă va boteza cu Duhul Sfânt și cu foc.”- Matei 3:11
Botezul în apă: primul pas
Dintre cele trei forme ale botezului, aceasta este prima. Ioan era autorizat de Dumnezeu să facă această etapă în Râul Iordan pentru că, ea depindea doar de voința omului ca să se întâmple.
Botezul în apă înseamnă decizia de schimbare: Eu recunosc că am nevoie să mă schimb, recunosc că sunt anumite lucruri în viața mea pe care le făceam, le fac și pe care trebuie să le abandonez.
Cine poate lua această decizie este doar cel botezat. Nu e preotul, familia, episcopul și nici chiar Dumnezeu, pentru că El ne-a dat liber-arbitru ca fiecare dintre noi să decidem pentru noi.
Căința nu este o emoție, ci o hotărâre motivată. “Căința nu este un sentiment, ci o decizie de a-ți abandona greșelile, păcatele, de a abandona ce făceai greșit”, afirmă episcopul Renato Cardoso.
În acest fel, botezul în apă are loc când omul este sigur că va începe să asculte de Cuvântul lui Dumnezeu. Chiar dacă el intră în piscina pentru botez, dar nu face ce Biblia ne îndrumă, el nu va fi botezat. Botezul este cu adevărat atunci când există hotărârea de a muri pentru lume și de a te naște pentru viața în credință.
Botezul cu Duhul Sfânt: acceptare
După ce a avut loc botezul în apă, și aceea persoană s-a dăruit Domnului Iisus cu adevărat, și El se dăruiește celui botezat.
“Botezul cu Duhul Sfânt înseamnă confirmarea lui Dumnezeu”, relatează episcopul. “Confirmarea că Dumnezeu a văzut că schimbarea celui botezat a fost sinceră, schimbarea a fost reală, adevărată și nu doar din gură. Tu ai hotărât să te schimbi și te-ai schimbat. Tu ai hotărât să asculți și asculți. Atunci, ca o recunoaștere a acestei schimbări sincere și adevărate, El confirmă schimbarea ta, dându-ți Duhul Sfânt, pecetea lui Dumnezeu.”
Din acel moment, omul este capabil să audă orientările lui Dumnezeu cu mai multă claritate. El știe că toate obstacolele pot fi învinse când credința este folosită și nu se mai teme de problemele pe care lumea i le poate oferi.
Botezul cu foc: probă
Când omul este botezat cu Duhul Sfânt, el obține siguranța descrisă mai sus. Totuși, totul este doar teorie, cât timp această credință nu este pusă la încercare. Acest test este ceea ce Ioan a descris ca fiind ”botezul cu foc”.
“Aici este aprobare sau respingere. Ori vei fi aprobat pentru lucruri mai mari ori vei fi dezaprobat. Botezul cu foc este un fel de încercare a credinței noastre”, explică episcopul Renato. După spusele lui, acest botez este “cel care într-adevăr te aprobă pentru lucruri mari sau te dezaprobă, dacă nu ești într-adevăr un articol autentic, dacă ai o credință-pirat.”
Se înșeală cine crede că există doar un botez cu foc: “El poate fi de mai multe ori de-a lungul credinței .Dar să știi un lucru: Iisus este Cel care botează cu foc, nu este diavolul, nu. Nu uita asta: Când Iisus te botează cu foc, este pentru că El vrea să te aprobe pentru lucruri mai mari.”
Deixe o seu comentário