Henry Ford
Henry Ford a schimbat istoria automobilisticii fiind primul care a aplicat un sistem de producţie în serie reuşind montajul unei maşini în doar câteva minute.
În sec. XX, Henry Ford, a revoluţionat industria constructoare de maşini. A creeat o fabrică modernă, a construit maşini mai rezistente şi cu un preţ accesibil schimbând astfel caracteristicile societăţii.
În 1908 a fost lansat modelul „T” care a devenit unul din marile succese în vânzările de maşini, ajungându-se la 15 milioane de maşini vândute în nu mai puţin de 20 de ani.
Ford, a fost prima firmă ce a implementat un sistem de producţie în serie. Inginerul american a relatat potrivit statisticilor că este mult mai ieftin să construieşti după un anumit şablon căci înainte automobilul trecea pe o bandă în care i se montau piesele de către mai mulţi muncitori. Acum montajul automobilului este posibil în doar 98 de minute şi nu necesită nici atâţia montatori.
Pe parcursul a 5 ani, Ford a făcut k.o. concurenţa şi a devenit firma constructoare de maşini cea mai mare din lume. În afară de asta, serviciul era foarte bine plătit: 5 dolari pe norma de 8 ore a unei zile.(o valoare cu mult mai înaltă decât cea cu care era învăţată lumea în epoca respectivă.) Potrivit planului de lucru, 30.000.000$, mergeau anual către angajaţi.
El s-a născut şi a crescut la o fermă unde, alături de tatăl său a început să lucreze încă de la o vârstă fragedă fiind responsabil de întreţinerea motoarelor de tractoare. Atunci a fost momentul prielnic când el a început să înveţe şi să îndrăgească ingineria mecanică punând bazele deasemenea pentru marea lui dorinţă de a creea o democratizare automobilistică. Ford, credea că toţi Nord-americanii, trebuiau să aibă o maşină.
El şi-a început cariera ca mecanic, apoi ca inginer şi apoi a devenit patronul mai multor braţe în: siderurgie, uzine, vapoare, mine de cărbune şi chiar în industria feroviară. Lui îi plăceau fabricile şi nu birourile. Era un bun impresar însă un prost administrator. Detesta lucru bancar şi nu avea pic de răbdare să facă balanţe, astfel banii lui şi-i strângea într-un cufăr.
Industria Ford a atins apogeul după al doilea război mondial şi în jurul anilor 80′ când productivitatea şi lucrul au fost bine puse la punct datorită noului sistem de producţie ce era mult mai eficient.
Henry Ford a făcut istorie şi astfel arată lumii întregi că prin perseverenţă şi credinţă, visele se pot realiza.
Deixe o seu comentário