5 lecții ale unei postări fără pretenții

Incompreendido-551x200

Ieri, am postat această frază motivațională pe pagina mea de Facebook , așa cum obișnuiesc să postez în fiecare zi, la ora 8 dimineața:

”Puteți presupune, cu siguranță, că L-ați creat pe Dumnezeu după chipul și asemănarea dumneavoastră, atunci când constatați că El urăște aceiași oameni ca și dumneavoastră.

– Tom, un prieten al lui Anne Lamott

UPDATE: Ok, voi explica judecând după comentarii. Știți că Dumnezeu a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră” (în Geneza 1.26). Bun. Fraza de mai sus sugerează că mulți oameni ajung să-L creeze pe Dumnezeu după chipul și asemănarea lor. Unul dintre semnele acestui lucru este evident, atunci când versiunea Lui Dumnezeu, pe care și-au creat-o, urăște aceiași oameni ca și ei. E clar că Dumnezeu nu urăște pe nimeni și, de aceea, acest „Dumnezeu” e creat de ei pentru ei înșiși, nu este adevăratul Dumnezeu. Morala poveștii: vedeți dacă vă închinați Lui Dumnezeu așa cum este El sau dacă vă faceți un Dumnezeu pentru dumneavoastră, așa cum v-ar plăcea să fie El.

Gata, digerați asta”

Voi lăsa ca textul și comentariile să vorbească de la sine, însă aș vrea să las unele considerații suplimentare pentru cititorii blogului meu (care, cu siguranță, n-au avut nicio problemă în înțelegerea frazei):

1. Nu întotdeauna ce este clar ca lumina zilei pentru dumneavoastră, este clar pentru alții. Una dintre principalele chei ale comunicării e să vă faceți înțeles, nu doar să emiteți un mesaj. De aceea, am făcut update-ul explicativ.
2. Unii oameni nu citesc prea mult, le e lene să citească sau au o dificultate naturală în înțelegerea textului. Și, nu este întotdeauna vina lor. Să mulțumim sistemul nostru de învățământ pentru asta.
3. Mulți oameni aud ce vor să audă și înțeleg ce vor să înțeleagă. Ei au, deja, o agendă prestabilită, o opinie formată sau o prejudecată, care nu-i lasă să înțeleagă ce vrea comunicatorul să spună. Nu vă pierdeți timpul cu acești oameni. Ei cauzează numai probleme și nu sunt dispuși să învețe ceva nou.
4. Așa cum eu a trebuit să diger mesajul, ca să facilitez înțelegerea unora, așa și dumneavoastră trebuie să aveți răbdare să faceți asta, atunci când este necesar. De exemplu, multe cupluri se ceartă nu fiindcă sunt în dezacord, ci din lipsa comunicării – din partea vorbitorului sau din partea ascultătorului sau din partea ambilor. Asigurați-vă că v-ați făcut înțeles de partenerul dumneavoastră și că l-ați înțeles.
5. Viața e prea scurtă, ca să vă faceți griji din cauza a tot și din cauza tuturor care vorbesc despre dumneavoastră. Învățați să nu luați lucrurile personal. Așa, viața dumneavoastră va fi mult mai ușoară.

În plus, gândiți-vă mereu care este cel mai bun mod de comunicare a mesajului. Dacă există un incendiu în clădirea dumneavoastră, probabil nu veți dori să-i avertizați pe ocupanții ei prin mail sau prin punerea unui bilet sub ușa lor. Unele lucruri se spun mai bine personal, altele prin scris, altele prin telefon… Uneori, mediul e la fel de important ca și mesajul (Ați auzit pe cineva plângându-se: „S-a despărțit de mine prin telefon”?).

Dacă vrei să vorbești cu mine, definește, mai întâi, termenii pe care-i folosești – Voltaire

Deixe o seu comentário

Ou preencha o formulário abaixo.

O seu endereço de email não será publicado. Campos obrigatórios marcados com *