Adulterul lui David
Unul dintre aspectele cele mai admirabile în Scripturi este transparența lui în ceea ce privește greșelile umane.
În ele, ar putea fi înregistrate doar atitudinile de credință, însă, de la început și până la sfârșit, sunt expuse păcatele și consecințele lor care s-au abătut asupra celor mari și mici, deopotrivă.
David, de exemplu, a avut privilegiul să fie cunoscut în biografia sa ca un „om după inima Lui Dumnezeu”. Totuși, asta nu înseamnă că a avut teamă constantă de Dumnezeu. Detaliile căderii lui David n-au fost ascunse de noi, ca să putem să învățăm din greșelile lui, fără să trebuiască să le comitem.
Își consolidase, deja, împărăția, prin nenumărate victorii și o mare prosperitate. Dar, din cauza ultimelor ploi de primăvară, atunci când împărații au ieșit cu trupele lor la război, a preferat să se odihnească, trimițând un înlocuitor. Leneș, pe terasa palatului, a văzut-o și a dorit-o pe femeia celui mai loial soldat al său, Urie.
Între lăcomie și concretizarea ei există o linie fină, respectată numai de cei care se mențin vigilenți în credință. David a comis adulter cu ea și, ca urmare a acestei relații, a apărut o sarcină nedorită.
Pentru a-și ascunde păcatul, David a mințit, a complotat și, în cele din urmă, l-a omorât pe soțul amantei sale.
Dacă s-ar fi întâmplat în Brazilia, infracțiunea de omor comisă de el ar fi avut mai multe calificări în Codul Penal, care i-ar fi adus mulți ani de închisoare. Printre ele, ar fi „motivul neîntemeiat; frivol; mijloacele de cruzime; prin vicleșug; fără a da victimei șansa de a se apăra; cu intenția de a-și asigura propria impunitate”.
Aparent, nimeni nu va afla sau va reuși să-i dovedească vinovăția. Dar, Dumnezeu a văzut și l-a chemat să-și achite conturile față de nedreptatea comisă. Adulterul, care a dezlănțuit atâtea alte păcate, i-a adus probleme teribile: viața lui Urie l-a costat moartea a patru copii, aceeași pedeapsă pe care i-a sugerat-o lui Nathan, ca să fie aplicată „omului bogat care a furat o oaie de la cel sărac”.
Nenorocirea în viața lui David a început cu moartea fiului nou-născut de Batșeba. Apoi, așa cum el însuși a trădat, a suferit o trădare îndoită în cadrul familiei. Fiul său, Amnon, și-a violat sora, pe Tamar. Iar fratele, Absalom, descoperind asta, s-a înfuriat și l-a omorât.
Absalom s-a revoltat împotriva tatălui său, pentru a-i lua tronul. A conspirat cu atâta ură, încât a ridicat poporul împotriva împăratului. David este forțat să fugă, de propriul fiu. Mai mult, pe aceeași terasă a palatului unde a început păcatul, Absalom și-a făcut de rușine tatăl, având relații sexuale cu concubinele sale. Cu toate astea, într-o bătălie, a fost omorât de Ioab.
Sabia nu s-a abătut de casa lui David nici măcar spre sfârșitul zilelor sale. Printr-o lovitură, fiul lui, Adonia, a profitat de bătrânețea și slăbiciunea lui și a încercat să uzurpe tronul promis lui Solomon. Totuși, mai târziu, el este omorât.
Căința lui David a adus iertarea Lui Dumnezeu și a șters consecințele eterne ale acțiunilor lui. Cu toate astea, consecințele pământești nu pot fi șterse.
A avea mila Divină la dispoziția noastră nu înseamnă a avea libertatea de a păcătui, deoarece contul păcatului vine și este prea mare pentru a fi achitat.
Nubia Siqueira
Deixe o seu comentário